annuncio

Comprimi
Ancora nessun annuncio.

Some pictures for my Italian friedns

Comprimi
X

• Filtro
  • Ora
  • Visualizza
Elimina tutto
nuovi messaggi

• Some pictures for my Italian friedns

Hope you like them, I was doing the photos very quick, so they are not the best.

Kind regards, Tim

Well done! You have always nice animals to show, Tim...
    Anyway (I hope you'll forgive me, if I seem to be too tedious), I don't see any uv-b source.. can it be found, maybe, in one of the lamps hanging over the terraria?
    Thanks & regards,
    V.

Commenta

There is a UV lamp, but you don't see it. It's more than a half meter from the terrarium top (osram ultra vitalux).

Commenta

wow very beautiful pictures and very very beautiful animal

Commenta

very very nice animals

Anyway (I hope you'll forgive me, if I seem to be too tedious), I don't see any uv-b source.. can it be found, maybe, in one of the lamps hanging over the terraria?
          tim ti ha risposto e usa gli uv,per ti posso dire che io sui miei parsonii non ho mai usato lampade uv,anche se bisogna precisare che tra maggio e ottobre sono alloggiati fuori.
          -''Babbo osa vuol d esse bria?"
          -"Vedi quelle 2 sedie?Quando uno gli bria ne vede 4"
          -''Oh Babbo,ma ce n' una sola!"

Commenta

Thank You for the explanation, Tim (I supposed it was something like this: moreover, it's quite evident that such a powerful lamp must be reasonably spaced from the top of the terraria...).

@Franklin: grazie per la dritta: ammetto peraltro la mia sconfinata ignoranza camaleontesca (o camaleontica), sicch pensavo che anche con loro si usasse un certo apporto di uv-b... Per: da maggio a ottobre... mica niente..

V.

Commenta

Thank you all!

Vanni, if the lamp would be to close to the animals it would burn them (it's an 300W bulb). I use it only once a week for half an hour.

Commenta

diciamo che i parsonii sono un mondo a parte rispetto agli altri cama,infatti la regola il classico tubo 5.0(non compatte e non oltre 5.0 perch comunque i cama sono animali dal basso fabbisogno di uv,e lampade troppo potenti possono creare problemi).

nel mio caso specifico ricordo che appena preso i miei due parsonii,due anni fa,chiudevano gl'occhi,spenta il neon han iniziato a tenerli aperti.non so se sia stato un caso,ma ho continuato ad allevarli senza neon per tutto l'inverno e problemi non ne hanno avuti,ovviamente prestando attenzione alle integrazioni e senza calcare troppo la mano sulle dosi d'insetti,per evitare una crescita troppo repentina.e questo stato il primo inverno,nel successivo,visto che mi ero trovato bene cos,ho continuato con lo stesso sistema.

Commenta

bellissimi!!!!

Commenta

very beautiful

Commenta

Really nice Tim!! did you got them at Hamm?? these babies are a pair or you don't know yet their sex??
                      www.jackreptiles.weebly.com

Commenta

Thank you!

Yes, I got them in Hamm, they are a friends breeding. I don't know the sexes, I'm far from an expert of sexing young parsonii. They are both green and I never saw that green babies, so it could be that both are females, but as I said, it's only guessing. One animal seems to have a very small rostral protuberance, we will see how they develop.

Commenta

in my opinion at this age they are impossibile to sexing

Commenta

Some say they are way's to sex them very young, other deny this. We will see how they turn out, I go for 1.1. But 0.2 would be better for me.

Commenta

Here are some update pictures.

Nr.1

Nr.2 (a bit smaller)

And the big boy

Commenta

Sto operando...
                              X